Poskytnutá zdravotná starostlivosť
|
Domnievate sa, že zdravotná starostlivosť nebola poskytnutá správne?
V tom prípade zvoľte nasledujúci postup:
- Požiadajte poskytovateľa zdravotnej starostlivosti o nápravu:
- žiadosť sa podáva písomne,
- poskytovateľ zdravotnej starostlivosti je povinný Vás písomne informovať o spôsobe vybavenia Vašej žiadosti najneskôr do 30 dní odo dňa jej podania, ak z obsahu žiadosti nevyplýva nutnosť konať bezodkladne alebo v kratšej lehote
- Ak ste požiadali poskytovateľa zdravotnej starostlivosti o nápravu, avšak aj napriek tomu:
- nie ste s riešením Vašej žiadosti spokojná/ý,
- nedošlo k Vami požadovanej náprave
Kto môže podať podnet na dohľad nad zdravotnou starostlivosťou?
1. Dotknutá osoba/Pacient |
Osoba, ktorá sa domnieva, že boli porušené jej práva alebo právom chránené záujmy pri poskytovaní zdrav. starostlivosti |
2. Zákonný zástupca pacienta |
Zákonný zástupca maloletého dieťaťa, Súdom ustanovený opatrovník v zmysle Občianskeho zákonníka |
3. Blízka osoba pacienta |
Blízka osoba môže podať podnet, ak:
|
V prípade, ak vyplníte formulár cez “chcem podať podnet”, bude Vám vygenerovaný podnet zaslaný na zadaný email.
Podnet je potrebné vytlačiť, vlastnoručne podpísať a zaslať na adresu pobočky úradu podľa miesta poskytnutia zdravotnej starostlivosti.
Chcem podať podnet |
Podávateľ podnetu (dotknutá osoba/pacient, zákonný zástupca pacienta, blízka osoba pacienta) môže podľa § 43a ods. 6 zákona č. 581/2004 Z. z. písomne splnomocniť inú osobu na podanie podnetu.